onsdag den 1. oktober 2014

At blive glad i låget

Jeg har for nylig købt mig Wafandes album, som kun kan gøre en glad i låget. Når jeg er ude at køre i bilen med børnene, kører bl.a. denne her på fulde drøn (altså kontrolleret "fulde drøn") 

Den er SÅ goooooood..... og vi synger og synger. Alle kan lærer lidt af den sang


Wafande

"Gi' mig et smil"
(feat. Kaka)




[1 vers]
jølli jølli lille rastamand spiller når han hører sin yndlings sang,
bli'r sendt afsted om en bungeejump,
han er glad bare så længe han springer rundt,
han får det bedste ud af livet,
kender alle mennesker i hans opgang,
og hver dag efter job går han ned i netto, hilser på achmed og pedro,
tro' mig boy boy det den eneste vej,
smil op til solen og den smiler til dig,
livet gør dig høj så tag godt imod det,
gå hjem og pull up hvis du ikke forstår det.

[omkvæd]
bare gi' mig et smil når du møder mig på din vej, heyo, heyo, hey,
har kun et liv så nyd hvad du har tilbage,
bare gi' mig et smil når du møder mig på din vej, heyo, heyo, hey,
go' vibrationer med kaka og wafande

2 vers]
li'som sukker brune piger der har flot figur,
ka' et smil fra en fremmed' gi' wafande optur,
gør mig glad naturligvis, det jo min natur,
det spild af liv at gå rundt og være sur,
lad os sige stop, du er alt for spændt op,
reggae gi'r dig liv hvis du ryster din krop,
uden at være stiv ka' du ikke få nok,
du elsker wafande og du elsker big stock,
selv i bangkok går de amok,
når dronning magrethe ta'r hænderne op,
spiller rulla chilla med sin chin chilla,
smiler når wafande og kaka de spiller.

[omkvæd]
bare gi' mig et smil når du møder mig på din vej, heyo, heyo, hey,
har kun et liv så nyd hvad du har tilbage,
bare gi' mig et smil når du møder mig på din vej, heyo, heyo, hey,
go' vibrationer med kaka og wafande

[kaka rap]
vinden suser, når jeg cruiser,
ind igennem byen det som en fjer når jeg flyver,
alle barrikader på min vej jeg nedbryder,
smiler til min verden og det syns' jeg at jeg nyder,
livet på godt og ondt som dagen er lang,
for det går rabababang når jeg synger min sang,
friskere end de friske frisk på at være fresh,
ingen surminer hængemulerier eller tudefjæs,
høre bløde reggae rytmer så jeg undgør stress,
ta'r tingene som de kommer som de kender mig bedst,
gang i sproget fart i flowet mens jeg fletcher tandsæt,
lille kaka og wafande yo vi smiler jo bedst

[omkvæd]
bare gi' mig et smil når du møder mig på din vej,
heyo, heyo, hey, har kun et liv så nyd hvad du har tilbage,
bare gi' mig et smil når du møder mig på din vej, heyo,
heyo, hey, go' vibrationer med kaka og wafande

[outro]
la' dig forføre af det skør når vi synger, heyo
beatet gør dig helt op og køre heyo,
vi ta'r dig med uden at spørge så spil som du aldrig har spilt før (x2)

____________________________________________________________________________

Okay.... indrømmet, den er bedste når man hører den sammen med musikken ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar